Vuokrien hintoja voisi laskea, jos olisi halua

Asuminen on Suomessa kallista ja monella palkka menee suurimmaksi osaksi asumiskustannuksiin. Palkansaajat maksavat verojen kautta asumistukea sitä tarvitseville. Yhä useampi ihminen tarvitsee verorahoista maksettavaa asumistukea, koska vuokrat ovat nykyään todella korkealla tasolla. Oravanpyörä on valmis: korkea vuokrataso – lisää asumistukea … Lue lisää

Tulot-menot=käyttövara

Onko taloudenpito vaikeaa? Tulot – menot = käyttövara. Eikö olekin yksinkertaista? Jos suhde onkin niin, että menot ovat suuremmat kuin tulot, tuloksena on velka. Suomalainen sananlasku sanoo: ”Hullu mies Huittisista, syö enemmän kuin tienaa.” Kuinkahan moni voi rehellisesti sanoa pärjäävänsä … Lue lisää

1 2